قبل از بحث در مورد فرصتهای حال و آینده برای آموزش علوم و مهندسی شیشه، اجازه دهید معنای شیشه را در چارچوب این بحث گستردهتر تعریف کنیم.
شیشه نه یک ماده واحد است و نه یک ماده یکبار مصرف. در حالی که یک لیتر چند لیوان است ممکن است این بیانیه به اندازه کافی غیر ضروری به نظر برسد، نویسندگان می توانند به خواننده اطمینان دهند که باید بیان شود.
زیرا بسیاری از دانشمندان، به ویژه در زمینه اپتیک و فوتونیک که به طور منظم از شیشه استفاده می کنند، تمایل دارند بر این باورند که تمام شیشه سیلیس است یا یک سیلیکات، به عنوان یک شیشه با محتوای سیلیس بالا تعریف می شود.
ویژگی منحصر به فرد آن این است کاور مبل سلطنتی که می توان از طریق آن دید. در حالی که در مورد این موضوع تصورات غلط شیشه ای، نه، پنجره های کلیسای جامع جریان ندارند.
درست است که بسیاری از محصولات شیشهای تجاری، از پنجرههای معماری گرفته تا فیبرهای نوری، بر پایه سیلیس هستند و بیشتر کاربردشان بر روی شفافیت است، شیشه بسیار بیشتر است.
می توان استدلال کرد که شیشه خود حالتی از ماده است: معمولاً زیر مجموعه ای از جامدات در نظر گرفته می شود اما دارای ساختار یخ زده یک مایع است.
در واقع، بسیاری از تعاریف اولیه شیشه آموزش بستن روسری لاکچری مربوط به نحوه ساخت آن است، به عنوان مثال، یک جامد خنک شده از مذاب بدون تبلور یک تعریف رایج در زمانی بود که نویسندگان آن دانشجو بودند.
البته امروزه روش های زیادی برای به دست آوردن شیشه وجود دارد که شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک شامل ذوب نمی شود و بنابراین، شیشه از نظر ساختار و ویژگی بهتر تعریف می شود: جامد کریستالی (آمورف اشعه ایکس) که انتقال شیشه ای را نشان می دهد، اگرچه تعاریف دقیق تری ارائه شده است.
گذر شیشه ای دمایی است که در آن ماده در هنگام گرم شدن از یک جامد الاستیک به یک مایع فوق خنک و ویسکو پلاستیکی یا برعکس در هنگام خنک شدن تغییر می کند.
- منابع:
- تبلیغات: